2014. szeptember 4., csütörtök

Előszó

Kedves Olvasó!

Most az általam összeállított „Író Project” című önképző írói segédlet immáron második, vagyis bővített változatának a blogján jársz.

Hogy miért írtam újra, annak több oka van. Az egyik és legfőbb ok az az, hogy az első változatot már elég régen írtam mindössze három év tapasztalattal a hátam mögött, és mostanában egyre gyakrabban merült fel bennem, hogy lenne még mivel kiegészítenem az ott leírtakat.
Most, hogy immár hetedik éve majdnem töretlenül aktívan írok, és most már a www.kpop-fanfictions.gportal.hu oldalon lektorként tevékenykedem, viszonylag sok emberen keresztül láthattam, mik a leggyakoribb problémái a mai íróknak. Így igyekszem majd arra is elég figyelmet fordítani, hogy ezeket a problémákat Te is megtanuld a magad módján kiküszöbölni.
Azt hiszem, ennyi „szakmai” háttérrel jóval több információt és segítséget tudok nyújtani, mint négy éve tudtam. Más, és egyben rugalmasabb tematikát szeretnék követni majd, amelyeket több, gyakran rövidebb cikkben fogok megosztani Veletek.
Jelenleg az a célom, hogy az írás témakörét teljesen átfogó anyagot szedjek össze, ami egyáltalán nem lesz kis munka, de úgy gondolom, megéri az áldozatot, mert az első változatra is a mai napig van érdeklődés. :) Ezt fantasztikusan jó dolognak tartom, részben ezért is döntöttem úgy, hogy most egy részben szubjektív, de tankönyv-jellegű információ-gyűjtemény megírásába kezdek.
A témák között szerepelni fog minden, ami a korábbi változatban benne volt, de most jobban ki fogok térni a formaiságra, a stílusra, kibővítem a helyesírási részt, sőt, még írásgyakorlatokat is szándékomban áll gyűjteni és kitalálni.
Mindemellett nem felejthetem ki azt sem, hogy ennek a programnak az életében újdonságnak számító könyvkiadatás témát is több cikkre felosztva fogom körbejárni. Viszonylag gyakran foglalkozom a témával, mivel nem titok, hogy egyszer én magam is szeretnék debütált író lenni, ezért szeretek tisztában lenni azzal, mire akarok vállalkozni. Tudom, hogy sokan mások is dédelgetnek hasonló álmokat, így szerintem hasznos lesz, ha erről is leírok mindent, amit tudok. (Másoknak is előnyös lesz, ha rájönnek, mekkora harc és mennyi bosszankodás van egy regény kiadatása mögött – és ez pont nem a sztori megírására vonatkozik, az a legkönnyebb az egészben.)

Éppen emiatt most a központi témában nem a fiction lesz, hanem a regény -  és Titeket is, kedves olvasóim, többnyire úgy foglak kezelni, mintha regény-kiadatásra készülnétek. Mindennek igyekszem majd a mélyére ásni és szemléletesen bemutatni, hogy az írás rengeteg különböző összetevőjének hogyan kerüljétek el a buktatóit, és hogyan kovácsoljatok előnyt belőlük. Már amiből lehet, persze...
Én magam komolyan veszem az írást (néhány ismerős szerint még túl szigorú is vagyok önmagamhoz), ezért azt fogom feltételezni, hogy Ti is hasonlóképpen álltok hozzá – hogy tanulni, fejlődni akartok. Ezt tartsátok majd szem előtt, ha úgy látjátok, szerintetek túlságosan belemegyek valamibe. :)
Remélem, az itt leírtak sokatoknak hasznos olvasmány lesz majd!

Néhány alapszabály és tudnivaló:
Ne lopd el a munkámat. A bejegyzéseket határozatlan időre töltöm fel erre a blogra, és nem áll szándékomban törölni, tehát bármikor megtalálhatjátok itt. Kérlek, tiszteljétek meg a rengeteg belefektetett munkámat azzal, hogy nem éltek vissza vele.
Logikus módon linkelni szabad, de szeretném, ha ez az anyag itt maradna, és nem jelenne meg máshol más neve alatt. Szerintem ezt meg lehet érteni.
Ne tekints minden gondolatot szentírásnak. Gyakran a szubjektív véleményem is helyet fog kapni a cikkekben, de nem szeretném, ha ebből netháború kerekedne. Az első blogon ezt megúsztam, remélem, most is hasonlóan értelmes és gondolkodó olvasóközönségem lesz majd. :)
Ha valakit a véleményemmel megsértek, előre is elnézést kérek tőle. Igyekszem majd nem sértően fogalmazni.
Gyakoriak a példák, és külső linkekkel való kiegészítések. Ez nem lopás, csak plusz segítség.
Forrásként és példaként általam olvasott regényeket, fiction-öket, tananyagokat, internetes forrásokat és főként saját tapasztalatokat használok fel.
Nem áll szándékomban tucat-írókat gyártani. Ezek az anyagok ötleteket, módszereket, szabályokat és kerülendő példákat mutat be. Nem az a célom, hogy magamat istenítsem, és hogy mindenki az én stílusom próbálja másolni, hanem az, hogy mindenki megtalálja a sajátját.
Ha olvastad az első változatot, akkor hasonlóságok valószínűleg fel fognak tűnni Neked. Ez ellen ’sajnos’ nem tudok mit tenni, mind a kettőt én írtam. ;)

Köszönöm, hogy ezt elolvastátok!

A továbbiakban ha kérdésed lenne, a viascreativeworkshop@gmail.com-ra bármikor írd meg nekem, nem kell félni, nem eszek embert. :) Ha úgy gondolod, hogy valamilyen témakörrel (vagy annak részletével) nem foglalkoztam elég mélyen, esetleg valami fontosat kifelejtettem, várom a javaslatokat is, mert az nekem is jól jöhet. Több szem többet lát, ugyebár. Ha pedig az írásgyakorlatokhoz lenne valamilyen ötleted/igényed, azt is sok szeretettel várom!
Ugyanezt a bejegyzések alatt hozzászólásban is megteheted. :)

A bloghoz pedig kellemes olvasást kívánok!

Via

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése